home intro

HET VERGETEN KIND 2019

case:

HET VERGETEN KIND Stop het doorverhuizen van uit huis geplaatste kinderen

Mission

Duizenden kinderen in Nederland, kunnen niet meer thuis wonen en worden na hun uit huis plaatsing steeds doorverhuisd van opvang naar opvang. Deze kinderen hebben juist een liefdevolle vaste plek nodig om goed te kunnen herstellen van hun trauma’s. Voor Stichting Het Vergeten Kind ontwikkelden we onder andere deze tv-commercial om heel Nederland op te roepen een petitie te ondertekenen, zodat dit probleem op de politieke agenda komt. Het concept is ontstaan uit het gegeven dat voor de meeste mensen – zeker in Nederland – een thuis vanzelfsprekend is. In kinderliedjes komt dit ook vaak naar voren. ‘We gaan nog niet naar huis’ is een positief kinderlied, maar beluisterd vanuit uit huis geplaatste kinderen die maar blijven doorverhuizen, krijgt het een totaal andere lading. Naast tvc, radio, print en out-of-home uitingen, duikt het Hartenhuis-symbool net als elk jaar ook nu weer op in het straatbeeld. Glen Faria en ambassadeur Johnny de Mol brachten speciaal voor deze campagne het nummer ‘Je bent niet alleen’ uit.